راز موفقیت رستوران ها

راز موفقیت رستوران ها

رستوران 1402/02/04>

شاید بارها از خودتان سوال پرسیده باشید که چرا از بین این همه رستوران و کبابی و ساندویچی ، چند تاشون همیشه شلوغند؟ چرا آنها همیشه و در هر حالی مشتریانشان را حفظ کرده اند؟
وجود تعداد زیادی رقیب و گرایش‌هایی که به‌سرعت تغییر می‌کنند، نگه داشتن کسب‌وکارتان در صف اول ذهن مشتریان، دشوار است. یکی از عوامل مهمی که برای افزایش فروش رستوران باید در نظر بگیرید، تعادل بین جذب مشتری جدید و حفظ مشتری کنونی است.

در ادامه این مقاله شما را با دلایل موفقیت رستوران ها بیشتر آشنا می کنیم

  • مزه ثابت: باید غذا را با همان مزه ای تحویل مشتری بدهند که از روز اول داده اند . این کار واقعاً سخت است . مخصوصاً وقتی تامین کننده ها عوض شوند ، یا کیفیت کارشان تغییر کنند و یا شما آشپز جدیدی را استخدام کنید . ولی به هر حال این یکی از مهمترین رمز های پایداری و موفقیت است . اگر همان کیفیت خوب کارشان را که از روز اول داشته اند حفظ کنند ، یک گام به موفقیت نزدیک تر شده اند. 

  • تمایز : اگر یک محصول خاص داشته باشید که دیگران نتوانند مثل آن را داشته باشند ، شما احتمالاً برنده اید و گامی در جهت رسیدن به موفقیت برداشته اید!
    و یا حتی شما اولین باشید و در ضمن اولین بودن ، کیفیت خوبی هم ارائه دهید.

  • ارائه سریع خدمات: یکی از چیز‌هایی که می‌تواند موفقیت بیشتری را برای یک رستوران به ارمغان بیاورد، ارائه خدمات سریع و در یک محیط دلچسب است. افرادی که به رستوران می‌روند یا از فست فود استفاده می‌کنند معمولا افرادی هستند که وقت زیادی برای صرف غذا و آماده‌سازی آن ندارند.

  • صمیمیت و حسن رفتار کارکنان و عوامل رستوران: رضایت مشتری نباید فقط در حد حرف باقی بماند. مشتری باید از ارائه سرویس و خدمات و رفتار همراه با نزاکت کارکنان رستوران رضایت داشته باشد. مشتری‌مداری یکی از نکات کلیدی رستوران‌های بزرگ مانند مک دونالد است.

  •  محل غذاخوری: بعضی از محل‌های غذاخوری صرفا به‌گونه‌ای چیده شده‌اند که مردم بخواهند بیشتر بمانند. هنگام خرید و چیدمان مبلمان‌تان می‌توانید از ترفندهایی استفاده کنید که مشتریان سریع‌تر میز خود را ترک کنند. به‌علاوه، می‌توانید میز و صندلی‌های کوچک تهیه کنید تا از فضای موجود نهایت استفاده را ببرید و بتوانید در هر نوبت، از مشتریان بیشتری پذیرایی کنید.

  • محتوای راضی کننده و مناسب مخاطب: خیلی از کسانی که زیاد به رستوران ها می روند ، اهل شکم هستند . یعنی اگر شما در مقام رستوران دار باشید ، می دانید که مشتری های شکمویی دارید ! پس چگونه می توان این مشتریان عزیز را راضی کرد ؟ با غذای زیاد ! چیزی که همه برند هایی که معمولاً جای دیگری هم شعبه ندارند ، آن را رعایت می کنند . آنها می خواهند مشتری ، خوب سیر شود ؛ چون برای همین به رستوران آنها آمده است!

  • قیمت‌های متناسب غذاهایی با کیفیت‌های بالا قیمت‌های بالای رستوران‌ها را توجیه می‌کنند. اما رستوران‌ها باید در نظر داشته باشند که قیمت با حجم غذا و حتی قیمت‌های پیشنهادی رقبای آنها رابطه‌ای مستقیم دارد. بعضی از رستوران‌ها یک سیستم قیمت‌گذاری انعطاف‌پذیر را در پیش می‌گیرند. یکی از دلایل موفقیت مک دونالد قیمت پیشنهادی برای غذاهای خود در منوهایش است. همچنین قیمت غذا‌ها در منو از یک سقفی تجاوز نمی‌کند.

  • تکنیک های بازاریابی: بازاریابی در شبکه های اجتماعی کم‌هزینه است و فقط به صرف زمان نیاز دارد. اگر می‌خواهید برای تبلیغات مقداری پول کنار بگذارید، بهتر است به‌جای تبلیغ در روزنامه‌ها، پول‌تان را در شبکه‌های اجتماعی خرج کنید. حتی می‌توانید مشتریان‌تان را تشویق کنید که انتقادات یا پیشنهادهایشان را درمورد تجربه‌‌هایی که در رستوران‌تان داشته‌اند، برای‌تان بنویسند.

  •  سرمایه‌گذاری در آموزش:‌ همیشه و هر لحظه خودتان را برای یادگیری و رشد آماده کنید،مخصوصا وقتی سرآشپز هستید. خیلی از کارهای بزرگ نظیر ایده تولید یک محصول از افکار یک کارگر ساده به وجود می آیند، این ایده های بالقوه به ندرت بالفعل می شوند مگر اینکه از اشخاص دیگری که قدرت تکمیل این ایده را دارند کمک بگیرند. هوشمندانه ترین کار ارتباط با افرادی است که متوجه نکاتی می شوند که شما نمی شوید! سپس باید به آن ها دلایلی ارائه بدهید تا برای آن ها هم مهم باشد و به شما کمک کنند.

یک پیشخدمت ماهر قادر است مکالمه‌‌ی ساده و مؤثری با مشتریان ترتیب بدهد و موجب افزایش فروش رستوران شود. بیش‌فروشیِ مؤثر، درنهایت باعث کنترل مشتری بر تصمیمش می‌شود و احساس نمی‌کند که برای خرید بیشتر، تحت فشار قرار گرفته است. این کار موجب اغوا شدن مشتری برای سفارش بیشتر می‌شود.

          

همه این موارد باعث شده است که بیشتر این رستوران ها به محبوبیت برسند و مشتری های مخصوص و راضی خودشان را داشته باشند. آنها مشتریان وفاداری دارند که حاضرند مسیرشان را دور کنند ولی از غذای آنها استفاده کنند . همچنین ارزیابی مداوم شیوه‌‌ی انجام کارها، بخش مهمی از اداره‌ی هر کسب‌وکار موفق است. خوشبختانه بسیاری از اصول پایه‌ای در بین انواع اماکن غذاخوری مشابه هستند. با استفاده از تکنیک‌های بالا، به‌زودی در مسیر موفقیت قرار خواهید گرفت و شاهد افزایش فروش رستوران خود خواهید بود.

ورود / ثبت نام

لطفا ثبت نام کرده و یا وارد حساب کاربری خود شوید