تاریخچه پاستا

1399/07/07

Pineapple

پاستا 

زمانی که صحبت از پاستا می شود بی درنگ به یاد کشور ایتالیا می افتیم. پاستا بر خلاف پیتزا که غذایی جدید محسوب می شود. تاریخچه قدیمی تری دارد و به صدها سال پیش برمی گردد. بنا به نظر افراد زیادی مارکوپولو در قرن 13 به چین سفر کرده و ایده نودل و پاستا را به ایتالیا آورده است، اما تحقیقات نشان دهنده این است که پاستا خیلی پیش از آن در جزیره ای به نام سیسیل مصرف می شده است. هنگامی که صحبت از پاستا می شود ما به یک غذای ایتالیا فکر می کنیم و معتقدیم که سرچشمه آن ایتالیا است، اما در واقع دارای یک تاریخ بسیار باستانی است که تقریبا غیرممکن است که بدانیم ابتدا از کجا ظهور کرده است. در اواخر قرن نوزدهم، زمانی که گروه بزرگی از مهاجران از ایتالیا به آمریکا نقل مکان کردند پاستا به یکی از غذاهای رایج در ایالات های آمریکا تبدیل شد. پاستا یکی از قابل دسترس ترین غذاهای جهان است که هر کشوری تقریبا یک نمونه محبوب از آن را دارد.

 

ارزش غذایی پاستا 

پاستا ها جزو غذاهای مفید و خوشمزه ای که طرفدارن زیادی دارند هستند. پاستاها مقدار کمی چربی و قند دارند و میزان قابل توجهی ویتامین و املاح دارند. برخلاف نظر برخی که تصور می کنند پاستاها باعث چاقی می شوند باید این نکته را بگوییم که این واقعیت ندارد و پاستاها باعث اضافه وزن نمی شوند.

 

در هر ۱۰۰ گرم پاستا، ۳۶۰ کیلو کالری کربوهیدرات، ۸۳ گرم فیبر، ۶۸ گرم پروتئین، ویتامین B، ویتامین C، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم و روی وجود دارد.

 

پاستا باعث جلوگیری از پرخوری می‌شوند

پاستا دارای قند دیر جذب می‌باشد. قند دیرجذب برخلاف قند زود جذب آرام آرام وارد خون می‌شود. مواد غذایی که حاوی قند زود جذب هستند باعث می‌«وند که ما خیلی زود احساس سیری کنیم که کوتاه مدت و زود گذر است؛ چون باعث می‌شود بدن به سرعت انسولین تولید کرده و قند خون را پایین بیاورد. اما این اتفاق با مصرف مواد غذایی که حاوی قند دیر جذب هستند نمی‌افتد، به خاطر این که این قندها به آهستگی هضم می شوند و احساس نشاط و سیری طولانی مدت ایجاد می‌کنند. به همین دلیل است که بعد از مصرف این مواد غذایی چندین ساعت سیر هستید و احساس شادابی دارید.

در جامعه پر مشغله امروزی زود آماده کردن غذا یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود؛ این باعث می‌شود که زمانی که ما خسته از سر کار به خانه بر می‌گردیم به سراغ کنسرو‌ها و غذاهای آماده نرویم. این غذاهای آماده که معمولا فقط چند دقیقه در مایکروویو آماده می‌شوند مقدار زیادی چربی، قندهای مضر و نمک زیاد دارند و برای سلامتی بسیار مضر می‌باشند. اما فقط کافی است چند دقیقه وقت بگذارید و پاستا یا ماکارونی برای خودتان تهیه کنید، هم مقوی و سالم هست و هم انرژی مورد نیاز بدنتان را در طول روز تأمین می‌کند.

 

چند واقعیت جالب درباره پاستا

 

 

 

 

 

طراحی و توسعه سُها سیستم