راه اندازی هایپر مارکت

راه اندازی هایپر مارکت

راه‌اندازی کسب و کار همواره با ریسک همراه است، فرقی ندارد این کسب و کار کاملاً جدید باشد یا اینکه صدها نمونه موفق آن پیش از این راه اندازی شده باشد. به هر حال باید برای بدست آوردن درآمد پول، وقت و انرژی باید صرف کرد. حال در این میان کسی موفق است که بتواند خواسته مشتری را بهتر بشناسد و بازار را در دست بگیرد. داشتن سوپرماركت یكی از مشاغل پر دردسری است كه هر كسی سراغ آن نمی رود. به طور قطع می توان گفت كه مدیریت یک سوپرماركت مانند مدیریت یک شركت بزرگ است. 

نکته مهم در راه اندازی یک سوپرمارکت این است که اگر شما فروشگاهی استاندارد باز کنید و در زمینه اعتبار بخشیدن به برند خود موفق شوید، پس از مدتی می توانید امتیاز برند خود را به راحتی بفروشید که این کار زمینه ایجاد درامد برای شما می شود.

هم اکنون اگر شما در زمینه باز کردن یک سوپرمارکت مطمئن هستید باید نکات زیر را در نظر بگیرید. (نکاتی که به شما از لحظه شروع تا زمان سود دهی کمک میکند.)

 

  • نوشتن Bussiness Plan 

طرف نظر از اینکه کسب و کار شما چیست، تا زمانی که کاری را که میخواهید شروع کنید یک بیزینس  است، شما قطعا به منظور پیش بردن دقیق، منظم و موفق برنامه های خود به یک بیزینس پلن احتیاج دارید. پس مطمئن شوید که زمان کافی برای نوشتن یک برنامه دقیق گذاشته اید. این برنامه شما را در راستای انجام امور مربوطه همراهی میکند.

در صورتی که شما خودتان توانایی و مهارت لازم در نوشتن این برنامه را ندارید، از مشاوران راه اندازی که در این زمینه تجربه موفقی دارند کمک بخواهید.

  • کسب مجوز

از همان لحظه  شروع بهتر است که کسب وکار خود را ثبت کنید و هرگونه مجوزی را که احتیاج دارید دریافت کنید. در زیر به طور خلاصه به شرایط اخذ مجوز اشاره می شود.

  1. معرفی ملک جهت راه اندازی سوپر مارکت، ملک مورد نظر باید دارای متراژی حدود 100 متر یا بالاتر باشد و همچنین دارای شرایطی باشد که مشکل ترافیکی بوجود نیاورد. مغازه مورد نظر باید دارای ممنوعیت بهداشتی نیز نباشد یعنی حداقل تا زیر سقف کاشی باشد، همچنین کف شو داشته باشد.
  2. مراجعه به اتحادیه و تکمیل فرم درخواست
  3. بازرسی از محل کسب توسط کارشناسان اتحادیه
  4. تکمیل مدارک در صورت موافقت هیئت مدیره
  5. استعلام از مراجع ذیصلاح (نداشتن سابقه کیفری، عدم اعتیاد و گزارش وضعیت سلامتی و بهداشت)
  6. واریز فیشهای مورد نظر

 

  • انجام مطالعات نظرسنجی

اگر شما به طور حقیقی  به دنبال ایجاد فروشگاهی هستید که به طور مداوم، نه دوره ای و مقطعی انتخاب اول مردم باشد، باید با انجام مشاهده و تحقیق، مکان مناسب، کالاهای پرفروش و موارد دیگر را شناسایی کنید تا در راستایی رسیدن به هدفتان راه درست را در پیش بگیرید.

  • انتخاب مکان مناسب

موقعیت مکانی که شما برای فروشگاه خود انتخاب می کنید تعیین کننده این است که با چه سرعت و موفقیتی، سوپرمارکت شما پیشرفت کند. مهم است که سوپرمارکت خود را در مکانی باز کنید که دسترسی به آن راحت باشد، مکانی باشد که فضای پارک کافی داشته باشد و از همه مهم تر در موقعیتی باشد که با تعداد سوپرمارکت های کمتر یا حتی هیچ سوپرمارکتی نخواهد رقابت کند.

  • پیدا کردن منابع تامین کننده

شما باید منابع تامین کننده مواد غذایی را شناسایی کنید و با شرکت هایی را که محصولات خود را عمده و با قیمت مناسب عرضه می کنند همکاری کنید.

نکته خوب درباره شغل سوپرمارکت این است که اگر شما قفسه های خود را با محصولات متنوع پرکنید، برای مشتریان خود حق انتخاب های زیادی می گذارید. بنابرین مطمئن شوید که خودتان و فروشگاهتان را محدود به یک برند خاص نمی کنید. همچنین با این کار شما با کارخانه های مختلف و متنوعی آشنا می شوید که به مرور زمان برای شما سودآور خواهد بود

ورود / ثبت نام

لطفا ثبت نام کرده و یا وارد حساب کاربری خود شوید