راه اندازی رستوران

راه اندازی رستوران

چگونه در زمینه رستورانداری موفق شویم؟

 

تأسیس رستوران و شروع به کار، نیازمند تحقیقات و مطالعه گسترده است.  شما با انتخاب اهداف حقیقی و تحلیل بازار  می توانید یک هویت درست برای رستوران خود بسازید،

تصمیم گیری صحیح انجام دهید و از پسرفت رستوران خود  جلوگیری کنید.

 راه اندازی یک رستوران تنها در صاحب آن رستوران بودن خلاصه نمی شود و برای اینکه از شکست خوردگان این میدان  نباشید،

باید نسبت به جزئیات و موانع حساس باشید. با این حساسیت ها و دانستن دلایل شکست رستوران های دیگر،

با  دیدن سیگنالها و علائم این موضوع، می توانید از شکست خوردن جلوگیری کنید.

 در رستورانداری، داشتن تنوع و کیفیت غذایی تنها بخشی از  داستان است. موفقیت شما در کنار کیفیت غذایی به عوامل  غیرمرتبط با غذا و مدیریتی وابستگی  زیادی دارد.

 

چرا رستورا ن ها تعطیل می شوند؟  

سال ابتدایی با  5 %  مابقی در  80 %  رستورانها در یک سال اول با شکست مواجه می شوند و  60 تحقیقات نشان داده که با شکست مواجه می شوند.

دلایل شکست رستوران ها چیست؟  

- عدم آموزش پرسنل  هدایت و رهبری یک تیم کار هر کسی نیست! با نداشتن استعداد و مهارت مدیریت تیم و همچنین تجربه کافی،

با اتفاقات  ناراحت کنندهایی روبرو خواهید شد. اگر پرسنل بدون آموزش و آگاهی مشغول به فعالیت باشند، در کنار تجربه کم مدیر،  شکست بیزنس حتمی است.

 - کیفیت غذا یا سرویس پایین  این موضوع که کسی مایل باشد بهترین سرویس و غذا را در رستوران جدید خود ارائه دهد، کاملاً غیرقابل انکار است,

همه  ما طالب این موضوع هستیم. مهارت و تجربه کارکنان آشپزخانه کلید این مشکل است.

 بی برنامگی ممتد و نداشتن کنترل بر حساب و کتابی دقیق از پروسه خدمات و هزینه ها نیز سرعت ویرانی را چند برابر میکنند.

این بی برنامگی هزینه ها، خود باعث افت کیفیت خدمات نیز می شود.

  - عدم تجربه و علم مدیریت و رهبری راه اندازان رستوران، معمولاً برای سرمایه گذاری دست به این کار می زنند و از تجربه چندانی در این زمینه برخوردار نیستند.

 به همین دلیل، اطلاعات کافی از جاها و شرایطی که به توجه روزانه و مکرر دارند، در دست ندارند و  به همین دلیل از  بسیاری از جزئیات گذر می کنند. 

برای مثال بهداشت و  موارد مهم در تهیه غذا، مدیریت منطقی بحران و حتی خرسند و  راضی نگهداشتن کارکنان از نقطه ضعف های مدیران بی تجربه است. 


چگونه یک رستوران را مدیریت کنیم ؟

 

- برای مشتریان خود ارزشگذاری کنید.  آیا غذایی که سرو می کنید از  لحاظ تنوع و کیفیت با سایر رستورانها مطابقت دارد یا شما غذایی خاص،

با روشی خاص،  تکنیک جدید و نحوه سرو جدیدی ارائه می دهید؟ شما چه کاری علاوه بر سایر رستورانها انجام می دهید تا به انتخاب  مشتریان خود تبدیل شوید؟

غذا: آیا غذاهای منو شما با هدفی که از راهاندازی رستوران دارید همخوانی دارد؟ آیا غذاهای منو با  یکدیگر و با ضائقه  مشتریانتان هماهنگی دارد؟

دکور و فضای داخلی: کلید نگهداشتن مشتریان در فضای رستوران بعد از غذای باکیفیت، طراحی داخلی، زیبایی محیط،  موسیقی و هنری که ارائه میشود و راحتی میز و صندلی است.

با رعایت این اصول، به مشتریان خود نشان دهید برایتان پرارزش هستند.  تجربه به یادماندنی: برای مشتریان نحوه برخورد پرسنل،

مدت زمان حاضر شدن غذا و رسیدگی مکرر به نیازهایشان بسیار  اهمیت دارد. این موارد برای یک مدیر رستوران موفق، از اهمیت بالایی برخوردار است.

با آموزش صحیح کارکنان رستوران، تجربه های به یادماندنی برای مشتریان خود بسازید.

از مشتریان خود قدردانی کنید.  شما باید باعث شوید که مشتریان به رستوران شما بازگردند. داشتن منو فصلی ایده بسیار جذاب و اجرایی است.

با تغییر منو و افزودن آیتمهای جذاب و جدید و مناسبتی، مشتریان را برای آمدن به رستوران خود تشویق کنید. استفاده از تکنولوژی برای راحت کردن دسترسی مشتریان را فراموش نکنید.

اضافه کردن درایو-ترو یا سفارش آنلاین  نشان دهنده اهمیت زمان مشتریان برای شماست. به مشتریان خود هدیه دهید,

گاهی یک اشانتیون یا تخفیف باعث اعتبار بیشتر شما نزد مشتریان می شود.

- برای کارکنان خود ارزشگذاری کنید.  بها دادن به کار پرسنل به اندازه ارزشگذاری بر نیازهای مشتریان پراهمیت است. به کارکنان خود یادآوری کنید که برایتان  مهم هستند،

ارزش دارند و شما به نیازهای آنان توجه می کنید, کارکنان خود را به یادگیری، فعالیت و رشد تشویق کنید.  

به طور واضح آنان را آموزش دهید و انتظارات خود را به طور دقیق برایشان توضیح دهید.

اتمسفری مثبت و صمیمی در  محل کار باعث می شود از بسیاری تهدیدات در زمینه فعالیت پرسنل سریعتر آگاه شوید.

رابطه خود را با پرسنل صمیمانه  نگه دارید و ارزشهای برند خود را به آنان یادآوری کنید. 


برای اینکه رستورانداری موفق باشید، نیاز دارید که به جزئیات بالایی توجه داشته باشید و سیستم، کارکنان، مشتریان و  ارزشهای برندتان از اولویت و اهمیت بالایی برخوردار باشند.

با کسب تجربه بیشتر، به بهترین خود تبدیل می شوید. 

""مجموعه فیض تجهیز""

ورود / ثبت نام

لطفا ثبت نام کرده و یا وارد حساب کاربری خود شوید