راه اندازی کافه و کافی شاپ
راه اندازی کافی شاپ
اگر شما به قهوه، مردم و شیرینی ها علاقه دارید، راه اندازی و افتتاح یک کافه ممکن است یک رویداد مادام العمر باشد.
وقت آن رسیده که با راهنمایی ما در مورد چگونگی راه اندازی و موفقیت در کافه همراه باشید، و کافه خود را از صفر تا صد راه اندازی کنید.
قهوه یکی از محبوب ترین و سودآورترین نوشیدنی ها در جهان است. قوی و ظریف، خوش طعم و معطر، محرک و آرامش بخش است.
این مکالمه است، مردم را دور هم جمع می کند و روز را به سرعت آغاز می کند. صنعت قهوه می تواند بسیار سرگرم کننده باشد.
برای راه اندازی کافه و کافی شاپ باید یک پایه محکم برای ساختن آن ایجاد کنید، یک طرح کسب و کار ایجاد کنید داشتن یک طرح تجاری مهم است.
ایجاد یک طرح تجاری به شما کمک می کند سرمایه گذاری های خود را با اهداف مرتبط کنید، یک مدل کسب و کار داشته باشید، بازار هدف، استراتژی فروش و پتانسیل کلی برای رشد خود را نشان دهید.
همچنین به شما کمک میکند تا نقاط ضعف را کشف کنید و به مواردی که به طور بالقوه ممکن است اشتباه پیش بروند، دقت کنید.
سعی کنید کل تصویر را برای کل کسب و کار از جمله ساختار کسب و کار، مشتریان، مکان، قیمت، هزینه، محصولات، کارکنان و امور مالی ترسیم کنید.
ساختار کسب و کار خود را انتخاب کنید وقتی نوبت به انتخاب نوع ساختار کسب و کار شما می رسد، مهم است که تصمیم بگیرید کدام ساختار به بهترین وجه از شما و کسب و کارتان پشتیبانی می کند.
11 مرحله کلیدی برای افتتاح یک کافی شاپ
1. چشم انداز داشته باشید
اشتیاق همراه با چشم انداز نیروی قوی به سوی عمل و موفقیت در این کسب و کار است.
علاقه شما سوخت موفقیت شما خواهد بود و مشتریان شما عشق و تعهد شما به تجارت را احساس خواهند کرد.
وقتی کار سخت میشود، به آن سوخت نیاز خواهید داشت تا از پس آن بربیایید و وقتی قلب و روح خود را برای چیزی که دوست دارید به کار میگیرید، نتیجه آن حتی بیشتر است.
"افراد با اشتیاق می توانند جهان را تغییر دهند"
2 . تحقیقات خود را انجام دهید دانش قدرت است و سهم عمده ای در موفقیت شما دارد
تحقیقات خود را انجام دهید و با یادگیری نکاتی که باعث موفقیت یک کافی شاپ می شود شروع کنید.
راههای زیادی برای انجام این کار وجود دارد، از تجربه عملی گرفته تا شبکهسازی، درخواست از سایر صاحبان کافیشاپ با ابزارهای آموزشی و تجربی مانند کتاب، کلاسها و محتوای آنلاین.
این ابزارها اطلاعات مهمی را در اختیار شما قرار می دهد تا با اطمینان به جلو بروید.
فهرستی از سوالات را بنویسید تا به شما در جمع آوری اطلاعات مورد نیاز کمک کند. برخی از نمونه ها عبارتند از: چگونه دانه های قهوه خود را برشته می کنید؟ چه چیزی یک فنجان قهوه عالی را می سازد؟ بهترین ماشین ها برای استفاده کدامند؟ لوازم ضروری کافی شاپ چیست؟ رقابت در منطقه چگونه است؟ کدهای بهداشتی کافی شاپ چیست؟ چه منابع دیگری می تواند به رشد کسب و کار کمک کند؟ هرچه دانش بیشتری داشته باشید، کسب و کار شما بهتر خواهد بود.
شما بینش بیشتری در مورد نحوه اجرای آن خواهید داشت و می توانید تصمیمات خوبی بگیرید. کارکنان شما به شما اعتماد خواهند کرد و مشتریان شما از خرید از شما لذت خواهند برد.
3 . هزینه و تجهیزات راه اندازی را شناسایی کنید
راه اندازی یک کافی شاپ هزینه هایی دارد و این ها برای کار شما ضروری است.
تعیین کنید که بودجه شما چقدر است و محدودیت شما برای هزینه های ضروری از جمله ( دکوراسیون ) بازسازی، مبلمان، محصولات و تجهیزات چقدر است.
4. یک استراتژی برندسازی ایجاد کنید
برندسازی بسیار فراتر از یک لوگو است. این نه تنها هویت کلی کسب و کار شما را نشان می دهد، بلکه کیفیت محصول شما را نشان می دهد و به مشتریان اجازه می دهد خدمات شما را بشناسند، آشنا شوند و به آنها اعتماد کنند.
به آن به عنوان چهره و شخصیت کافی شاپ خود و چیزی که کافه شما را منحصر به فرد و متمایز می کند فکر کنید.
علامت تجاری لوگوی خود را فراموش نکنید و از دارایی های خلاقانه خود محافظت کنید.
5. یک مکان و فضای تجاری پیدا کنید
هنگام راه اندازی یک کافی شاپ، مهم است که مکان و فضایی را انتخاب کنید که تجربه فوق العاده ای را برای مشتریان شما فراهم کند.
با در نظر گرفتن این موضوع، باید عوامل دیگری را نیز در نظر بگیرید که موفقیت کسب و کار شما را تعیین می کند و پتانسیل سودآور واقعی را باز می گرداند.
درباره کافی شاپ های دیگر این منطقه تحقیق کنید. ایده خوبی است که در مورد سایر کافی شاپ های این منطقه تحقیق کنید تا ببینید آیا آنها با محصولات و خدماتی که ارائه می دهید رقابت می کنند یا خیر.
برخی از کافی شاپ ها مخاطبان خاصی را هدف قرار می دهند یا ساعات کاری محدودی دارند. این می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که آیا می خواهید چه مشتریانی را هدف قرار دهید.
6. دریافت مجوزها برای راه اندازی
باید مجوزهای دولتی و محلی را دریافت کنید. مطمئن شوید که از قبل آماده شده اید و آگاه باشید که این مجوزها برای ایمن شدن زمان می برد.
7. تامین کننده های مناسب قهوه و محصولات را انتخاب کنید
یک کافیشاپ موفق، کافیشاپی است که هر چند وقت یکبار قهوهای با کیفیت دم میکند و غذاهای تازه را سرو می کند.
یک فنجان قهوه خوشمزه باعث میشود مشتریان شما برای خرید بیشتر برگردند و تجربه لذتبخش و ارزش هر پنی را داشته باشند.
اول، تعیین کنید که آیا تامین کننده حبوبات باکیفیت را برای قیمت ارائه می دهد یا خیر، دوم، تصمیم بگیرید که آیا قیمت برای مشتریان شما منصفانه است و حاشیه سود شما چگونه خواهد بود.
8.گردش کار، طراحی چیدمان کافی شاپ
گردش کار شما نقش مهمی در جذب مشتری به کافه شما خواهد داشت.
نه تنها محیط، بلکه جریان مشتری، جریان غذا و جریان قهوه نیز مهم است.
در اینجا چند نکته وجود دارد که هنگام طراحی یک چیدمان باید در نظر بگیرید: اولین تصور را ایجاد کنید. از دیدگاه بازاریابی، اولین برداشت شما تعیین می کند که چه کسی مشتری شما خواهد شد.
تعیین کنید که میخواهید چه پیامی را منتقل کنید و چه نوع تجربهای را میخواهید مشتریانتان هنگام عبور از درب داشته باشند.
آیا دنج و جالب است؟ آیا موسیقی، مناطق مطالعه یا مناطقی برای گفتگو وجود دارد؟ نه تنها محیط مهم است، بلکه جزئیات کوچک نیز مهم هستند - مانند جایی که مشتری شما در صف می ایستد، منتظر قهوه خود می ماند و راحت از جایی به جای دیگر حرکت می کند.
کافیشاپها میتوانند شلوغ شوند، بنابراین چیدمان اصولی به باریستاها اجازه میدهد تا زمانی که تحت فشار هستند، به آرامی و سریع حرکت کنند.
طرحی را پیاده کنید که به باریستا اجازه می دهد از سفارش گرفتن تا دم کردن، آسیاب کردن، بخارپز کردن و کف کردن در جریان خوبی باشد.
9. تهیه تجهیزات و لوازم
تجهیزات مورد نیاز را سفارش دهید تجهیزات باکیفیت برای یک فنجان قهوه خوب لازم است اما متاسفانه تجهیزات ارزان نیستند.
بهتر است هنگام خریدهای بزرگ تحقیق کنید و به یاد داشته باشید که تجهیزات با کیفیت یک سرمایه گذاری بلند مدت است که برای رشد و موفقیت کسب و کار شما ضروری است.
در اینجا لیستی از تجهیزات ضروری وجود دارد که احتمالاً برای کافه خود به آن نیاز خواهید داشت: دستگاه اسپرسو و قهوه ساز، آسیاب قهوه، سیستم تصفیه آب، یخساز، یخچال و فریزر، تجهیزات بار گرم و سرد و ...
10. تیم خود را استخدام و آموزش دهید
یک باریستای خوب، از اولین تعامل با مشتری تا مهارت های قهوه ساز او، راه زیادی را طی می کند.
به یاد داشته باشید، افرادی که استخدام می کنید چهره کافه شما هستند و این توانایی را دارند که تغییرات مثبتی در روز مشتریان شما ایجاد کنند.
خدمات مشتری همه چیز است، بنابراین کارکنانی را استخدام کنید که اهمیت ایجاد روابط با مردم را می دانند و مهارت های ارتباطی قوی دارند.
مشتریان تعامل واقعی را دوست دارند و این به ایجاد پیوند بین مشتری و کافه کمک می کند.
در اینجا چند مورد ضروری برای استخدام و آموزش یک باریستا وجود دارد:
- خدمات مشتری عالی
- مهارت های ارتباطی قوی
- توجه به جزییات
- توانایی انجام چند کار
- توانایی کار تحت فشار
- مسئولیت پذیر و قابل اعتماد
- تمایل به یادگیری پاکیزگی یک نگرش مثبت
11. بازاریابی کنید
داشتن یک برنامه بازاریابی برای برند شما باید در اولویت باشد. همچنین مهم است که تبلیغات و محصولات تبلیغاتی خود را به گونه ای تنظیم کنید که افراد مناسب را جذب کند.
راههای تاثیرگذار زیادی برای تبلیغ برند شما وجود دارد، بنابراین مطمئن شوید که از همه راههای بازاریابی استفاده میکنید.
بیایید به چند روش برای تبلیغ برند خود نگاهی بیندازیم :
- شبکه های اجتماعی
- بیلبورد های تبلیغاتی
- طراحی سایت
- ارسال پیامک
""مجموعه فیض تجهیز""